søndag den 28. juli 2013

Liderlige sommerfugle og overskridelse af grænser

Den bedste måde at få en ubehagelig opgave udført på, er ved at begynde.

Så er det i morgen processen skydes igang. Jeg må indrømme, at jeg har en hel del liderlige sommerfugle i maven. Liderlige, eftersom jeg føler, at de formerer sig i eksplosiv fart!
Nå, men vi er jo ikke kommet for at danse. 

Min kostplan er i og for sig yderst simpel og kræver ikke en master i ernæring for kunne forstå. Jeg kommer til at køre en 4-ugers cyklus, hvor der varieres mellem lav kulhydrat og høj protein-dage. 
Hele planen kan findes på: 
http://www.massmorph.vemma.eu/bode/plan.html - her er også opgivet hvilke fødevarer, som er tilladte og i hvilke mængder, let og overskueligt. 
Jeg vil hellere beskrive min kost løbende med dertilhørende billeder. 
Bod-E produkterne vil efter al sandsynlighed først indgå i min kost pr. uge 32, da disse ikke er bestilt endnu. 

Do you lift?

Træningen kommer til at fylde lige så meget, som den altid har gjort. 
Hver uge vil jeg bestræbe mig på at køre:
  • 3 x kettlecross/crossfit WOD
  • 3 x intervalløb
  • 3 x spinning 
  • 3 x styrketræning
Jeg har desuden 1-2 hviledage pr. uge, alt efter hvordan praktik, lektier og arbejde harmonerer. 
Pga. min klodsethed og nu overrevne korsbånd med dertilhørende flosset ledbånd, er jeg tvunget ud i en genoptræning hos en fysioterapeut og begrænset i min træning. I denne og næste uge må jeg pga. en overbelastning ikke løbe og træne bentøjet. 
Jeg burde lave mine knæøvelser hver dag - jeg ville gøre Maria-Fys så stolt! - men jeg er en luskepels, som hun siger, og jeg har det med at modificere øvelserne, så de er mere "Bramsen-venlige". ;)

Det er jo alt sammen meget fint, men...

Ser man på mine stats (vægt, mål ect.), er det ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv OK, måske liiiiige i den gode ende, trods alt. 
Men jeg elsker at træne, jeg brænder for det, og jeg vil gerne udstråle det - også fysisk. 

Min stats d. 28.07.13 - det her er vældig grænseoverskridende!!
Højde: 158 cm
Vægt: 67,5 kg
Fedtprocent/kg: 27,5 %/18,6 kg
Muskelmasse/kg: 40 %/27 kg
Talje: 79 cm
Hofte: 100 cm
Lår: 61 cm

Når min kære mand engang vågner fra hans nattelige udfoldelser i det Randerske natteliv, vil han vågne op til en ny titel som fotograf og straks skyde hans karriere igang med et photoshoot af hans samleverske. I skrivende stund vendte han sig om, og jeg fik en skøn ekspiration af 10 forskellige alkohol-præparater lige i face - you gotta love! 
Billederne vil blive smidt op senere i dag sammen med de muffins, jeg har planer om at bage. 

Tilbage er det vist kun at ønske mig selv held og lykke! 
Samtidig skal der på forhånd lyde en stor tak til Josef fra http://www.massmorph.com/, som har været utrolig sød og hjælpsom. Jeg ser frem til de næste 12 uger!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar