onsdag den 31. juli 2013

Restriktioner, intentioner og det, der gik galt

Babysitter søges!

Kulhydrat-dag må være et skridt tættere på himlen. At jeg samtidig havde den fedeste dag i praktikken, hvor selvtilliden og følelsen af at være kompetent bongede humøret helt i vejret, satte bare lige prikken over i'et. Hells yeahs!
Efter arbejde kiggede jeg indenfor hos min fys til knætræningen. Jeg er stadigvæk underlagt restriktioner: ingen løb og ingen styrketræning for stænger denne uge. Eller stående spinning. Den sidste har jeg ikke overholdt, og har ingen intentioner om at overholde. I know.. Men det er den eneste cardio-træning, som jeg finder interessant og relevant, og den giver jeg ikke op på. Endnu. Måske når det andet korsbånd ryger.... ;)

Anywho. Med restriktionerne frisk i sindet satte jeg kurs mod FW med de bedste intentioner. Jeg ville ikke køre mere på med underdelen, tværtimod, jeg ville nappe en omgang skulder og ryg.
Men jeg er tydeligvis ikke hverken moden nok eller disciplineret nok til at træne alene. Jeg har brug for en babysitter, ikke en spotter i centret.
Jeg "kom til" at eksperimentere lidt. Efter at have kørt programmet igennem, ville jeg lige nappe lidt dødløft. Der lå dog allerede en BB klar ovre ved racken på 60 kg.... Jeg tænkte; 60 kg? Ahr, det har aldrig skadet nogen. Fint. 10 stk. Jeg følte mig ovenpå. 70 kg - 5 reps, og så røg grebet som sædvanligt. Nu var jeg jo igang. 80 kg, 3 reps. Jeg måtte jo indse, at jeg allerede var på afveje, og besluttede mig for at prøve min PR af; 90 kg. Well... Jeg tog en enkelt med 90 kg. Ikke ny PR, but still.
Jeg tror, at jeg vist nok måske til dels haltede lidt derfra. Men! Der er intet som RICE! Og fuck da det, jeg kan stadigvæk! :P Det er det hele værd; jeg har VIRKELIG savnet at løfte tungt, og jeg kan stadigvæk flytte 90 kg, så jeg har ikke mistet så meget styrke, som jeg havde ventet. Pernille, det' ok! Men hyr nu en babysitter.....
Programmet for i dag:

Pull ups: 
3 @ 3 reps BW + 7 negative
Siddende skulderpres, DB:
3 x 8 reps @ 12 kg
Lat pulldown:
2 x 8 reps @ 50 kg
6 reps @ 50 kg
6 reps @ 45 kg
DB lat raise:
2 x 8 reps @ 8 kg
2 x 8 reps @ 7 kg
V-bare pulldown:
3 x 8 reps @ 45 kg
DB bent over delt raise:
2 x 8 reps @ 4 kg
2 x 8 reps @ 3 kg
Hyperextensions for ryggen:
4 x 10 reps uden vægtskive
BB dødløft:
10 reps @ 60 kg
5 reps @ 70 kg
3 reps @ 80 kg
1 rep @ 90 kg - FUCK YEAH!
BB bent over row:
3 x 8 reps @ 35 kg --> temmelig svagt, men jeg var ved at være lidt øm i lænderegionen, så OK.


Sweet, sweet carbs <3

Kosten i dag har været vidunderlig! Jeg har virkelig følt mig mæt, og nydt hvert et måltid. Faktisk har jeg følt mig væsentlig mere mæt i dag end mandag og tirsdag. Det' den cravin' for den kulhydrat..... 
Morgenmaden bød på 2 spejllæg, groft rugbrød og cherrytomater med et glas skummetmælk. Formiddagen bød på grovbolle med skinke, ost, agurk og salat. Frokosten hed to stk rugbrød med ost, skinke, salat og agurk. I eftermiddag blev det til en rugbrødsmad med leverpostej med lav fedtprocent - jeg havde ca. 5 min til at skifte tøj og kaste mad i hovedet, inden jeg skulle stille hos fyssen - vitterligt, 5 min! 
Jeg forkælede kæresten (dog mest mig selv, egentlig) lidt her til aften med flankesteak med hvidløg og oregano, KARTOFLER!!!!! og lidt grønt bestående af salat, light feta, peber gul/rød, agurk og en oliebaseret dressing. MM!

I morgen er det så proteindag, og jeg ser frem til det med blandede følelser... Jeg er en lille carb-junkie! :D
Ellers skal jeg forsøge at presse noget crossfit ind i morgen aften efter arbejde ved 21 tiden. I morgen tidlig har jeg lidt overvejet, at snuppe 15/20 km rundt om Brabrand søen på Vilddyret - hvis jeg kan komme tidligt nok op........ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar