torsdag den 15. august 2013

Udvidelser, octathlon og den gode og den dumme doktor

Udvidet sortiment!

Kosten i dag har været helt fin, og jeg har følt mig OK frisk. Alt taget i betragtning på små 5 timers søvn. Jeg skal virkelig blive bedre til at komme i seng inden kl 22! Siger jeg, og skriver lystigt videre på bloggen.... Morale, morale. 
Det har primært været kylling-fisk-dag i dag. Jeg har følt mig mæt, og har fået inddraget noget revet gulerod til sortimentet. Jeg er generelt ikke gulerodsfan, men i små doser og revet; så kan jeg godt klemme det ned.


Øverst er havregryn med sukkererstatning og min Bod-E. Ved siden af formiddagens mellemmåltid; gulerod, agurk og skyr med passion. Frokosten i dag bestod af kylling med en lækker farverig salat med lidt dressing. Eftermiddagen bød på en banan, Bod-E, agurk, makrel og lidt æg - så var der lidt at brænde af nede i centret. ;) Aftensmaden hed marineret kylling og revne gulerødder. 


Kender du til begrebet "kontinuitet"?

I dag blev det til et Octathalon sammen med Doktordamen. Herligt! Jeg må tage hatten af for hende, hun kæmpede sgu til det sidste og gav sig 110%! :D Basicly er octathalon 8 øvelser, hvor det gælder om at komme hurtigst muligt igennem. Der er forskellige baner, courses, hvor der er forskel på gentagelser, belastning og distancer. Det er super sjovt! Man skal dog ikke forsøge sig med det lige i myldretiden....
Ellers tjek www.octathalon.com ud!
Jeg havde leget lidt kort med noget dødløft inden vi tog coursen. 3 set med 60, 80 og 100 kg.

Bagefter tog vi lidt diverse øvelser. Alt i alt en hyggelig træning - jeg kunne nu nok have været væsentlig mere effektiv, men skide nu være med det..
Jeg vil bruge min lørdag på at få styr på min træning. Planlægge det lidt bedre, så det ikke ender med at blive sådan noget lystbetonet og letbenet japperi. Jeg må tage hensyn til min genoptræning - den bør jeg jo komme igennem 4-5 gange pr. uge, så måske jeg skulle få det prioriteret? Men vigtigst af alt; planlægning, planlægning, PLANLÆGNING!


Party-pooper med ny inspiration

Ellers er det loadet op med sukkerfri energidrik til weekendens udskejelser med mine Giganter! Jeg drikker ikke alkohol, men kører i stedet en stabil fest på energidrik. Det er ikke helt efter bogen, skal det lige siges. Det indgår altså IKKE i kostplanen!
Jeg nåede også forbi Fit4Fight i dag - alle tiders biks ved banegården! - og fik indkøbt straps. Jaja, kom med det....... Jeg ved det godt. :D
Føtex fik også lokket med lidt læsestof - jeg har det med at være lidt idéforladt. Specielt når det kommer til kost - og proteinrig kost! Så hvad ellers end opskrifter på wok og stenalder? Om ikke andet så kan det da give lidt inspiration. ;)


Billedet til venstre viser Octathalon-programmet, eller "coursen" som en bane hedder.
Det tog mig 15:48:43 at gennemføre. Jeg mistede desværre tid på løbebåndet - jeg valgte at rive sikkerhedsnålen ud og stoppe båndet - og vist også ødelægge det. Floooot! Der var også lidt spildtid mellem stationerne, men det var rimelig begrænset.

Doktor-Tue på retur

Vilddyret er stadig impotent. Jeg er ved at gå amok. 
Jeg savner virkelig min cykel og den medfølgende frihed! Og jeg føler mig doven. Sådan... Rigtig doven. Jeg er nødsaget til at tage bussen fra arbejde til arbejde, da jeg ellers ikke kan nå at møde til tiden. Sucks, big time! Det er hvad? 6 km? Det er sgu pinligt, når jeg nu ellers flotter mig sådan på træningsfronten. 
Hvis jeg ikke har mit Vilddyr inden mandag, så må Doktor-Tue få en opringning!! Han er sgu ikke ligefrem yndlingspersonen i øjeblikket......!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar