søndag den 11. august 2013

Working progress - nu med progress!

Lektion i ynk og prioritering

Jeg må sgu indrømme, at jeg lidt havde tabt gejsten og troen tidligere på ugen.
Jeg blev lidt klynke-klynke, og følte ikke rigtigt, at jeg havde forståelse fra omgivelserne. Jeg følte mig presset fra alle sider og kanter, og havde en (ubegrundet?) fornemmelse af, at ingen var rigtig tilfreds med min fordeling og prioritering af tid.
Jeg fik én ting ud af det; ikke nok søvn og en masse frustrationer. Det lærte jeg så af.
I fremtiden skal jeg blive bedre til at sige fra - eller bare lade være med at love til højre og venstre. Principielt har jeg kun mig selv at takke for denne uges pisse-lorte-følelser.
Jeg ved ikke, om folk omkring mig fuldstændig har forstået hvad det er, jeg har gang i, hvor meget det betyder for mig og hvor langt jeg er villig til at gå.
Det er ikke fordi, jeg ikke VIL være social og have kærestetid - det er bare ikke min prioritet numero uno. Kost, træning og arbejde/praktik kommer før og jeg beklager virkelig, men hvert valg vil typisk have nogle medfølgende fravalg.
Jeg vil dog ikke sige, at jeg vælger noget fra lige nu. Tværtimod vælger jeg til, og det er den eneste indstilling, som kan få mig i mål. Jeg vælger min træning og kost TIL fordi jeg elsker det, og fordi jeg har nogle ambitioner.
Det betyder så, at jeg ikke kan rende i byen og drikke mig fra sans og samling - men det betyder ikke, at jeg ikke kan tage med i byen. Det betyder så, at jeg ikke kan lege veninde og kæreste hver eneste dag i 8 timer - men det betyder ikke, at jeg ALDRIG har tid, det betyder bare 2 timer i stedet for 8. Det betyder så, at jeg er mindre tilgængelig de næste par måneder - men det betyder ikke, at jeg glemmer nogen eller ikke savner jer. Keep that in mind.

Lettelsens lykke!

Lige som jeg i min elendighed var parat til blive pessimist og kaste det hele over bord, får jeg mit lille "mirakel". 
DER ER SKET NOGET!!!
Jeg måtte jo troligt på vægten, og jeg var ærlig talt sikker på, at jeg havde taget på. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg følte mig bare så træls i betrækket. 
Men!

Vægt: 66,6 kg (-0,9 kg)
Fedtprocent: 25 % (-2,5 % !!!!!!!)
Muskelmasse: 41,5 % (+1,5 %!!!)
Talje: 78 cm (-1 cm)
Hofte: 99 cm (-1 cm)
Lår: 59 cm (-2 cm)

Det var lige præcis, hvad jeg havde brug for! 
Motivation - tjek!
Vanvittig ekstase - tjek!
Jeg er nu HELT klar på uge 3, og jeg har lært en del indtil videre; første uge omkring kosten og planlægningen af denne, og anden uge om mine egne begrænsninger og generel prioritering af min tid. 

Impotent Vilddyr og imponeret svensker

Jeg måtte et smut forbi Odense i går og hilse på min kære familie. Mor har det med at have fødselsdag på denne tid af året.... 
Heldigvis ligger der også et par FW i Odense, så det var jo intet problem at presse lidt træning ind. Jeg fik cyklet 9 km, 4 km og 12 km i dag på min mors havelåge. Ja, okay, det er faktisk en rigtig fin cykel, men det er ikke mit Vilddyr.
Vilddyret er pt. indlagt på den anden side af vejen ved Cykeldoktor Tue, som skal have skiftet bagpartiet ved gearet. Jeg var lige ved at køre i døden i fredags på vej på arbejde. Gearet var blevet bøjet, og havde sat sig fast i hjulet, som resulterede i et MEGET brat stop! Det var heldigvis på vej OP af bakke og ikke på vej ned, hvor jeg ligger med +40 km/t på en MEGET trafikeret vej. Så jeg måtte jo slæbe Vilddyret den sidste km op af bakken op til sygehuset. Den skulle jo så også hjem igen og over til Tue - så den røg på ryggen, og så blev den nok så pænt båret 2,5 km på min i forvejen ikke helt raske ryg. 
Efter at have slæbt cyklen hjem slog jeg et smut forbi min egen doktormand, og her fik jeg at vide, at jeg skal til genoptræning med ryggen og have noget fysioterapeutisk massage pga. spændinger i øvre ryg, nakke og skuldre. Boom goes the dynamite! Pis også!
MEN! Jeg fik da sneget lidt crossfit ind i dag. 
Vældig fint. Vi skulle squatte. Box squatte. 
Vi havde en svensk instruktør - han var ret imponeret af mig eftersom jeg blev ved med at squatte det samme som min buddy og gladeligt trampede afsted med ham på ryggen under opvarmning. Han vejede vist heller ikke mere end 80/90 kg, så så stor en bedrift var det nu heller ikke. 
Jeg fik dog box squattet 100 kg 3 gange, og kunne så ikke komme op med de 110 kg. Det høstede et par klap på skulderen og nogle "fandme flot kørt", "det er sgu sejt", "det har jeg alligevel ikke set før" fra de andre på holdet.
SÅDAN!!!


Tip! Man kan sagtens få en "flot" kulør indendørs. Opskrift: sved som et svin og tag lidt farve fra det sorte gulv i crossfit salen. :D

GOD WEEKEND!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar